Werkwijze – visie

Wanneer je een behandeltraject wil starten krijg je van mij een anamneseformulier opgestuurd. Tevens vraag ik je om een week lang een voedingsdagboek bij te houden. Wanneer ik het anamneseformulier heb ontvangen ga ik beginnen met ‘puzzelen’ oftewel, verbanden leggen. Daarna stel ik een behandelplan op en vervolgens nodig ik je uit in mijn praktijk.

Op de eerste afspraak bespreken we dus meteen het behandelplan en ga jij naar huis met gerichte adviezen waarmee je meteen aan de slag kunt en een voorbeeld van een weekmenu. Tevens krijg je aanvullend voorlichtingsmateriaal mee zodat je alles thuis nog eens rustig kunt nalezen. Na 4 weken plannen we een coach call in en bespreken we samen hoe het gaat.

Ik werk uitsluitend met natuurlijke remedies om jouw lichaam weer in balans te brengen. Daarbij werk ik met 4 leefstijl pijlers namelijk; voeding, beweging, ontspanning en slaap. Het is een (coaching) traject waarin je leefstijladviezen op maat krijgt in combinatie met suppletie.

Met mijn kennis van de anatomie, fysiologie en pathologie van het menselijk lichaam kan ik snel verbanden leggen tussen de vaak verschillende klachten die mensen hebben. Ik hanteer hierbij een holistische aanpak wat wil zeggen dat ik het geheel bekijk en dus niet een deel van het probleem analyseer. Alles hangt met elkaar samen. Met een holistische aanpak ga ik op zoek naar de kern en gebruik ik geen symptoombestrijding zoals in de reguliere geneeskunde vaak helaas wel het geval is. Klacht -> oorsprong -> oplossing.

hormonie pakketten

Door in de 4 leefstijlpijlers balans aan te gaan brengen, zorgen we er samen voor dat jij je weer optimistisch en energiek voelt en vanuit innerlijke rust, altijd in je kracht staat!

Dit is een proces welke niet binnen korte tijd gerealiseerd zal zijn. Een proces met vallen en opstaan, een proces waarin je steeds kleine en haalbare stappen zet, zodat wij samen naar het beste resultaat voor jou toewerken. Theoretisch gezien hebben je hersenen tijd nodig om een nieuwe gewoonte ‘aan te maken.’ Gemiddeld duurt dit ongeveer 6- tot 12 weken. Je brein is neuroplastisch, dat wil zeggen dat het altijd alles kan leren/ veranderen. Op elke leeftijd! Daar is aandacht en tijd voor nodig.

Neuroplasticiteit makkelijk uitgelegd; bij nieuwe informatie maken je hersenen een zandpaadje aan. Hoe vaker er nieuwe informatie binnenkomt over dit onderwerp hoe dieper het zandpad wordt. Uiteindelijk wordt het een autosnelweg. Met andere woorden, er is een nieuwe gewoonte in je hersenen verankerd. Hoe vaker je deze snelweg neemt, hoe meer het een patroon wordt. Een nieuwe gewoonte kan bijvoorbeeld zijn glutenvrij eten, 3 x per dag eten, intermittent fasting, een half uur in de ochtend bewegen, iedere dag een kwartier mediteren, of andere denkpatronen aannemen over jezelf en het leven.

Mijn visie is om in kleine stapjes naar een nieuwe levensstijl toe te werken. De stappen zijn voor iedereen anders. Iedereen is uniek en er bestaat geen ‘one size fits all’. Ik zorg voor een advies op maat. Alles gaat in samenspraak en overleg met jou zelf.

Een goed begin, begint bij jezelf

Dat betekent voor mij dat je je voor de volle 100% moet inzetten om iets te willen veranderen. Ik ben daarbij het ‘hulpmiddel’, of in dit geval de coach die jou de juiste handvatten biedt en die jou begeleidt gaandeweg. Ik ben niet de oplossing! Daar bedoel ik mee dat het geen zin heeft om de oplossing buiten jezelf te zoeken. De oplossing start met de juiste mindset. Uiteraard help ik je de juiste mindset te gaan aannemen, maar de start begint bij jou. Jij hebt een keuze, altijd en overal. Jij kiest ervoor of dit gaat werken of niet.


Ik ben niet van de strenge diëten, ik geloof daar niet in. Een goede relatie met eten is belangrijk om een nieuw voedingspatroon vol- en tevens leuk te houden! Daarbij houd ik de 80/20 regel in acht. Dat wil zeggen dat je voedingspatroon/ levensstijl voor 80% gezond moet zijn en voor de overige 20% adviseer ik taartjes, koekjes, chippies en een wijntje. 😉